Voltaire Network

Washington censors Libyan and Arab TVs covering violent clampdown in Bahrain

+

On 23 April 2011, Libyan state television antennas were hit by NATO airstrikes. Transmissions were cut off for more than 30 minutes before they could resume.

According to NATO’s mouthpiece, the target were not the antennas - since NATO respects and promotes freedom of the press - but the adjoining compound of Muammar Gaddafi.

Meanwhile, going by Saudi media reports, the U.S. Department of State asked Arabsat, the satellite management company, to suspend broadcasting by Libyan channels.

Moreover, a jamming station - located in rebel-controlled Libyan territory and coordinated with another station operating from Saudi territory - is used by Washington to obstruct any program on Arab television channels, regardless of where they are, covering the brutal repression in Bahrain.

Voltaire Network

Voltaire, international edition

Article licensed under Creative Commons

The articles on Voltaire Network may be freely reproduced provided the source is cited, their integrity is respected and they are not used for commercial purposes (license CC BY-NC-ND).

Support Voltaire Network

You visit this website to seek quality analysis that enables you to forge your own understanding of today’s world. In order to continue our work, we need you to support our efforts.
Help us by making a contribution.

How to participate in Voltaire Network?

The members of our team are all volunteers.
- Professional-level mother-tongue translators: you can help us by translating our articles.