Voltaire Network
Urgentní

NATO připravuje obrovskou disinformační kampaň

Členské státy NATO a GCC připravují v Sýrii převrat a sektářskou genocidu. Pokud těmto zločinům chcete předejít, tak byste měli jednat hned: šiřte tento článek po internetu a upozorněte své zvolené zástupce.

+
JPEG - 140.8 kb

Za pár dní, možná už v pátek 15.června v poledne, Syřané, kteří budou chtít sledovat své národní stanice v televizi, uvidí na svých obrazovkách televizní programy vytvořené CIA. Ve studiu natočené záběry ukážou masakry, ze kterých bude obviněna syrská vláda, lidé budou demonstrovat, ministři a generálové opouštět své posty, prezident Asad uteče, rebelové se sejdou ve velkých městských centrech a do prezidentského paláce se usadí nová vláda.

Tato disinformační operace, přímo řízená z Washingtonu Benem Rhodesem, národním bezpečnostním poradcem pro strategické komunikace, má za cíl demoralizovat Syřany, aby vydláždili cestu pro převrat. NATO, nespokojené s dvojím vetem Ruska a Číny pak uspěje v dobytí Sýrie bez nelegálního útoku. Je jedno, jaký obrázek o současných událostech v Sýrii máte, převrat ukončí všechny naděje na demokratizaci.

Liga Arabských států oficiálně požádala satelitní operátory Arabsat a Nilesat, aby zastavily vysílání syrských médií, jak veřejných, tak i soukromých (Syria TV, Al-Ekbariya, Ad-Dounia, Cham TV, atd.). Precedent už existuje, protože Arabská liga dokázala cenzurovat libyjskou televizi, aby držel lídry Jamahiryi dál od komunikace s jejich lidma. V Sýrii není žádná síť Hertz, kde televize fungují jedině přes satelit. Odstřihnutí obrazovky černé nezanechá.

Tohle veřejné rozhodnutí je jednom špičkou ledovce. Podle naší informace bylo během posledních týdnů zorganizováno několik mezinárodních schůzek pro koordinaci disinfomační kampaně. První dvě byly technické schůzky pořádané v Dauhá (v Kataru); třetí byla politická schůze a uskutečnila se v Rijádu (v Saúdské Arábii).

První setkání spojilo důstojníky psychologických operací (PSYOP) uvnitř satelitních stanic Al-Arabiya, Al-Jazeera, BBC, CNN, Fox, France 24, Future TV a MTV. Je známo, že od roku 1998 se důstojníci z Jednotky psychologických operací americké armády (PSYOP) dostali do CNN. Od té doby tuto praktiku NATO rozšířilo na další strategická média.

Předem vytvořili falešnou informaci na základě scénáře “vyprávění”, který byl sepsán týmem Bena Rhodese v Bílém domě. Procedura vzájemné validace byla nainstalovaná, každé médium cituje lži dalšího média, aby je poskytli televizním divákům. Účastníci se také rozhodli nejen pomocí CIA zabrat televizní stanice pro Sýrii a Libanon (Barada, Future TV, MTV, Orient News, Syria Chaab, Syria Alghad), ale také asi 40 náboženských vahábských televizních stanic, aby hlásili masakry “Křesťanům v Bejrútu, Alavitům do hrobu!”

Druhé setkání bylo pořádáno s inženýry a techniky kvůli vytváření fiktivních záběrů, v jedné části zmixovaných záběrů z ve venkovního studia se záběry vytvořenými přes počítač. Během posledních týdnů byly v Saúdské Arábii postavena studia pro repliky dvou prezidentských paláců v Sýrii a hlavních náměstí v Damašku, Aleppo a v Homs. Studia tohoto typu už existují v Dauhá, nejsou ale dostačující.

Třetí schůze byla pořádána generálem Jamesem B.Smithem, americkým velvyslancem, britským zástupcem, princem Bandarem bin Sultánem (bývalý prezident Bush ho jmenoval svým adoptivním synem, aby mu americký tisk říkal “Bandar Bush”). Na této schůzi byly mediální akce koordinovány s akcemi Svobodné armády Sýrie, ve které žoldáci prince Bandara hrají velkou roli.

Operace se vytvářela několik měsíců, Americká národní bezpečnostní rada se ji ale rozhodla zrychlit poté, co ruský prezident Vladimír Putin Bílý dům upozornil, že nelegální vojenské intervenci NATO v Sýrii bude oponovat jakýmikoliv prostředky, dokonce i silou.

Operace má dvojí záměr: šířit falešní informace a cenzurování všech možných odpovědí.

Přerušování televizních stanic pro vojenské účely není novinkou. Pod tlakem Izraele, USA a EU byly zablokovány libanonské, palestinské, irácké, libyjské a íránské televizní stanice, hezky jedna po druhé. Nikdy nebyly cenzurovány satelitní stanice z jiných částí světa.

Ničím novým není také vysílání falešných zpráv, poslední dekádu byly v umění propagandy provedeny čtyři důležité kroky.
• V roce 1994 popová hudební stanice “Free Radio of the Thousand Hills” (RTML) dala signál pro genocidu ve Rwandě s voláním: “Zabijte šváby!”
• V roce 2001 NATO použilo média pro vlastní interpretaci útoků z 11.září a pro ospravedlnění agrese proti Afghánistánu a Iráku. V tu dobu to by Ben Rhodes, kdo byl Bushovou administrací pověřen, aby vymyslel zprávu Keanovy/Hamiltonovy komise o útocích.
• V roce 2002 CIA využila pět televizních stanic (Televen, Globovision, ValeTV and CMT), aby venezuelskou veřejnost přinutili věřit, že demonstranti fantomové zajali zvoleného prezidenta Hugo Cháveze a donutili ho rezignovat. Ve skutečnosti byl ale obětí vojenského převratu.
• V roce 2010 podle podepsané smlouvy France 24 sloužila jako ministerstvo informací pro libyjskou NTC. Během bitvy o Tripolis NATO natočilo falešné záběry a pak je odvysílalo přes Al-Jazeeru a Al-Arabiyu, ukázaly vymyšlené záběry libyjských rebelů na hlavním náměstí v metropoli, ve skutečnosti byli rebelové pořád ještě daleko. Obvyvatelé Tripolisu tak byli přesvědčení, že válka byla prohrála a vzdala všechen odpor.

Dnes média válku nejen podporují, ale také ji produkují.

Tento postup porušuje zásady mezinárodních zákonů, první je Článek 19 Univerzální deklarace lidských práv týkající se “získávání a sdělování informací a myšlenek přes jakákoliv média a bez ohledu na hranice.” Nad tím vším, postup porušuje rezoluci Generálního shromáždění OSN přijatou po konci druhé světové války, a která se týká zabránění dalších válek. Rezoluce 110, 381 a 819 zakazuje “vytváření bariér pro svobodnou výměnu informací a myšlenek” (jako vypnutí syrských stanic) a “všechnu propagandu provokující nebo povzbuzující hrozbu míru, narušování míru a všechny činy agrese”. Podle zákona je válečná propaganda zločin proti míru, je to nejhorší zločin, protože umožňuje válečné zločiny a genocidu.

Překlad
Komunistický svaz mládeže
(KSM)

Zdroj
Komsomolskaïa Pravda (Rusko)

Článek pod licencí Creative Commons

Článek na Voltaire Network může být volně uveřejňován za předpokladu, že je uveden zdroj, je respektována jeho celistvost a není používán pro komerční účely (licence CC BY-NC-ND).

Podpořte Voltaire Network

Navštěvujete tuto stránku, neboť hledáte kvalitní analýzy, které vám umožňují vytvořit si vlastní chápání dnešního světa. Abychom mohli pokračovat v naší práci, potřebujeme Vaši podporu.
Pomozte nám zasláním příspěvku.

Jak se zúčastnit ve Voltaire Network ?

Členové našeho týmu jsou dobrovolníci.
Překladatelé s profesionální úrovní překladu do mateřského jazyka : můžete nám pomoct překladem našich článků.

Těsně před „latinským jarem“?
Těsně před „latinským jarem“?
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network
 
Nový mediální světový pořádek
Nový mediální světový pořádek
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network
 
Systém Clintonové na diskreditaci Trumpa
Systém Clintonové na diskreditaci Trumpa
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network
 
Doznání zločince Kerryho
Doznání zločince Kerryho
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network
 
Osvobození Idlibu po východním Aleppu
Osvobození Idlibu po východním Aleppu
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network
 
USA hodlají zřídit novou vojenskou základnu v Peru
JIŽNÍ AMERIKA V OHROŽENÍ
USA hodlají zřídit novou vojenskou základnu v Peru
napsal(a) Ariel Noyola Rodríguez, Voltaire Network
 
Může Trump uspět?
Může Trump uspět?
napsal(a) Thierry Meyssan, Voltaire Network