Voltaire Network

Greek television locked down for purely political reasons

+

Contrary to the claims of Antonis Samaras’ government, in 2012 Greece’s state broadcaster ERT boasted assets worth € 40.9 million.

Therefore, the financial argument given by the authorities to justify the corporation’s closure doesn’t hang together. The TV was closed on orders from the IMF for purely political reasons.

The State Council will decide today on the merits of the television and radio shutdown with regard to the harm inflicted on the employees and the Greek nation.

In the meantime, the ERT staff is occupying the premises and continuing its work. Its programs are still broadcast by satellite. The government has notified the satellite operators to turn off the signal, causing the wrath of the European Broadcasting Union (EBU).

Voltaire Network

Voltaire, international edition

Article licensed under Creative Commons

The articles on Voltaire Network may be freely reproduced provided the source is cited, their integrity is respected and they are not used for commercial purposes (license CC BY-NC-ND).

Support Voltaire Network

You visit this website to seek quality analysis that enables you to forge your own understanding of today’s world. In order to continue our work, we need you to support our efforts.
Help us by making a contribution.

How to participate in Voltaire Network?

The members of our team are all volunteers.
- Professional-level mother-tongue translators: you can help us by translating our articles.