JPEG - 16.6 kb

Fransız İş Kanununda reform öngören El Khomri yasa tasarısına karşı gelişen protesto hareketini (« Nuit debout »), eylemin kaynağından ve içinden olmak üzere özel olarak iki medya kuruluşu takip etti: Russia Today ve küçük alternatif basın ajansı Taranis News.

Bir süre sonra, aldığı tehditler sonrasında RT muhabiri, Taranis News’in bu alanda tekel haline gelmesine yol açacak şekilde, olayları izlemeyi askıya almak zorunda kaldı.

Çok taraflı bir gazetecilik örneği sergileyen Taranis News (eski Rennes TV) açık bir şekilde anti-faşist ve aşırı solun etkisinde kalmış görünüyor.

Taranis News’un kurucusu ve yöneticisi 29 yaşındaki Gaspar Glanz, bugüne kadar Antenne 2, Rue 89, Canal+, AFP ve Rus haber ajansı Ruptly gibi farklı haber kurumlarında çalıştı. Gérard Planz özellikle Strasbourg’taki NATO zirvesi çevresindeki ve Calais’deki sığınmacı kampı ve Notre-Dame des Landes ve Sivens’teki çatışmaları takip etti.

Gaspard Planz’ın düzenli olarak, gençlere yönelik içerik üretiminde uzmanlaşmış çok Atlantikçi haber ajansı Vice France için makaleler yazdığını belirtmemizde yarar var.

Vice France, makale ve belgesel üreten dünya çapındaki haber kanalı Vice News’tan türemiştir. Bu televizyon kanalı, ABD’nin dış politika yönelimiyle aynı doğrultuda ele aldığı özellikle Venezüella ve Ukrayna rejimlerine karşı gelişen protesto hareketlerini takibi ile dikkat çekmiştir.

Bu yazı işleri çizgisinde şaşırtıcı hiçbir şey yoktur: Vice News, The Walt Disney Company, Time Warner ve 21st Century (Robert Murdoch)’nin sahibi olduğu Vice Media’ya aittir.

Gaspar Glanz, kendisine azizlerin yaşamöyküsüne benzer bir portre ayıran, Fransız çevrimiçi internet haber sitesi StreetPress tarafından « Gece Ayakta kuşağının tercih ettiği gazeteci » olarak lanse edilmektedir. Bu arada, Vice News’daki meslektaşları gibi Street Press’in de, çok belirgin bir İsrail yanlısı tavırla ABD dış politika yönelimlerine paralel yayın yaptığını anımsatmakta yarar var.

Street Press’in yazı işleri müdürü, çok Siyonist Proche-orient.info (artık günümüzde yayında olmayan site İsrail Devleti tarafından finanse ediliyordu) ve Radio Shalom’daki kurt gazeteci Johan Weisz’den başkası değil. Yayın hayatının başlarında Street Press, her yerde karşımıza çıkan George Soros’un oğlu Alexander Soros ve Ford Foundation tarafından kısmen finanse edilen Sınır Tanımayan Kütüphaneler adlı STK’nın ofisini kullanıyordu. Paris’teki İsrail Büyükelçiliğinin girişimiyle, Proche-orient.info ve StreetPress geçmişte çok kötü niyetlerle Voltaire İletişim Ağı’na karşı yürütülen bir basın kampanyasına katılmışlardı.

Böylece, Fransız alternatif gazeteciliğinin flaş isimlerinden birinin, Soros ailesi kendisine övgüler düzerken, dolaylı olarak Mickey tarafından finanse edildiği anlaşılıyor. Taranis News’un logosunun –bir köpekbalığının siyah yüzü- çok da abartılı olmadığı görülüyor.


- « Ayakta uyutan hareket : "Nuit debout" », yazan Thierry Meyssan, Voltaire İletişim Ağı, Tercüme Osman Soysal, 10 Nisan 2016.
- “Journey to the End of the Night: The Paris ’Nuit Debout’ movement”, by Gearoid O’Colmain, Voltaire Network, 21 Nisan 2016.

Çeviri
Osman Soysal

Bu makalenin kaynağı belirsizdir, Voltaire İletişim Ağı tarafından doğrulanmıştır.