Voltaire Network

Saudi daily denies Prince Bandar is dead


The Saudi daily Arab News in its August 4 edition denies the death of Prince Bandar bin Sultan [1]. Arab News is the official mouthpiece of the royal family. It is owned by Prince Salman bin Abdulaziz, Crown Prince and Defence Minister of the Kingdom. The author of the article, Ali Bluwi, is an economic journalist and ... a crisis communications consultant to ... Washington.

Arab News claims that the Voltaire Network dispatches [2] were written by Thierry Meyssan, alleged to be close to the Iranian secret services (in turn, La Vanguardia twice affirmed that he is in the pay of defector Syrain General Manaf Tlass, while on Saturday Le Monde characterized him as a "propagandist for the Baathist dictatorship." Instead of responding to his postulations, each of these newspapers has chosen the specter it deemed most appropriate to discredit him.

According to the Saudi daily, Prince Bandar reportedly took part in two formal meetings since his supposed death.

"All websites [interested in the fate of Prince Bandar] are waiting for a denial or confirmation of the reports by the [new] Saudi government. But this is not going to happen and Prince Bandar will not appear unless it is required for political and security reasons. The Iranian and Syrian propaganda and their media outlets will be exposed", continued the newspaper, always under the signature of the consultant in crisis communications.

Arab News mentions the attack on July 26 and the possible death of Mishaal Al-Qani, Prince Bandar’s right-hand man, again without either confirming or denying it.

Taking note of the information relayed by Arab News on the activities of Prince Bandar, Voltaire Network wishes him a speedy recovery and expresses the hope that no formal commitments will crop up to interfere with his convalescence.

[1] "Thierry Meyssan and Prince Bandar bin Sultan," by Ali Bluwi, Arab News, 4 August 2012.

[2] “Syria reportedly eliminated Bandar bin Sultan in retaliation for Damascus bombing", Voltaire Network and “Riyad neither confirms nor denies Prince Bandar’s death”, Voltaire Network29 and 30 July 2012.

Voltaire Network

Voltaire, international edition

Article licensed under Creative Commons

The articles on Voltaire Network may be freely reproduced provided the source is cited, their integrity is respected and they are not used for commercial purposes (license CC BY-NC-ND).

Support Voltaire Network

You visit this website to seek quality analysis that enables you to forge your own understanding of today’s world. In order to continue our work, we need you to support our efforts.
Help us by making a contribution.

How to participate in Voltaire Network?

The members of our team are all volunteers.
- Authors : diplomats, economists, geographers, historians, journalists, military servicemen, philosophers, sociologists. You can send us your article proposals.
- Professional-level mother-tongue translators: you can help us by translating our articles.

Obama failed his coup in Venezuela
The United States, Germany, Canada, Israel and the United Kingdom launched "Operation Jericho"
Obama failed his coup in Venezuela
by Thierry Meyssan
The Assassination of Greece
The Assassination of Greece
by James Petras
218. Dealing with the Minsk 2 Agreement
«Current Concerns», n° 5, 22 February 2015
Dealing with the Minsk 2 Agreement
That which you were never told about Greece
That which you were never told about Greece
by Aléxis Tsípras, Voltaire Network
Greece, Spain and Ukraine
World Crisis Radio
Greece, Spain and Ukraine
by Webster G. Tarpley, Partners
Why There's Too Much Hope Over Minsk-II
Why There’s Too Much Hope Over Minsk-II
by Andrew Korybko, Voltaire Network
Ukrainegate: NATO weapons for truce
Ukrainegate: NATO weapons for truce
by Andrey Fomin, Voltaire Network
American Information Weapon Used against European Politicians
American Information Weapon Used against European Politicians
by Georgy Voskresensky, Voltaire Network