Voltaire İletişim Ağı

France24, John McCain‘in İbrahim el-Bağdadi ile fotoğrafını çürütmeye çalışıyor

Kişi duymak istemiyorsa, her konuşma anlamsızdır. TV Kanalı France24, Washington’un İslam Emirliğini desteklediğine dair bilgilerimizin yanlış olduğunu ileri sürerek seyircileri ikna etmeye ve böylelikle yangını söndürmeye çalışıyor. İleri sürdüğü kanıt inandırıcı olmamakla birlikte, kötü bir niyet ortaya koyuyor.

| Washington D. C. (États-Unis)
+
JPEG - 18.8 kb
Mayıs 2013’te yayınlanan ve Özgür Suriye Ordusu (ÖSO) çalışanları ile buluşmasını tanıtlamayı amaçlayan bu fotoğrafta Senatör McCain’i, birden fazla kimliğe sahip bir kişi ile diyalog halinde görüyoruz: Bu kişi Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından Ebu Du’a adı altında aranırken, Birleşmiş Milletler tarafından İbrahim el-Bağdadi olarak anılmakta ve ÖSO askeri yönetiminde Ebu Yusuf ismiyle görev almaktadır.

France24’ün "Les Observateurs" programı Senatör McCain’in, geleceğin Halifesi İbrahim’e olan desteğini inkar ediyor [1]. Onun Argümanı, bu skandalın mümkün olmasının, bir skandal olabileceği ifadesini içermekle yetiniyor.

Fransız kamu televizyon kanalına göre Senatör McCain Mayıs 2013’te

«Suriye Azaz‘da, uzmanlar tarafından batı yanlısı ve laik bir tugay olarak sunulan, özgür Suriye ordusunun (ÖSO) „Kuzey fırtınası“ savaşçıları ile buluşmuştu. Bu nedenle Bağdadi’nin bu tugayın saflarında yer alması düşünülemez. Çünkü bilindiği üzere o zamanki Suriyeli savaşçıların en büyük düşmanı, gelecekte İslam Emirliğini kuracak olan Irak ve Şam İslam Devleti’nin cihatçıları idi

Sorun, kanalın iddialarının aksine ÖSO’nun Mayıs 2013‘e kadar Irak ve Şam İslam Devleti ile mükemmel olan ilişkilerini sürdürmüş olmasıdır. Her iki grup ancak Ocak 2014‘te birbirleriyle silahlı çatışmaya girdiler.

TV kanalı, hemen hemen tüm kanıtlarıyla paylaşılan olayları sunacağına, bizlere basit bir ithamda bulunarak yapmış olduğumuz işin „İnternet üzerinden“ olduğu savıyla mahkum ediyor. Hem de web sitelerinin, son üç ayda alıntılamış oldukları gazetelerin ve yayımlamış oldukları televizyon kanallarının sayısına rağmen. Anılan medyanın çoğu, Venezuela’dan Rusya‘ya kadar dikkatimizi hak etmeyen ülkelerde yayınlanıyor.

Laf arasında Thierry Meyssan‘ın "11 Eylül’ün ABD tarafından tezgahlandığını" ileri sürdüğü söylenerek haksız bir şekilde suçlanıyor. Gerçekte ona göre, sadece askeri-endüstriyel kompleks fraksiyonunun orkestrasyonu sonucunda bir hükümet darbesi gerçekleşmiş, Bush yönetiminin bir kararı olmamış, bunun da berisinde islami bir saldırı vuku bulmamıştır [2].

Seyircilerin eleştirel ruhlarını yatıştırmak için TV kanalı bu bilgileri işlerken, aslı propaganda olan başka konulara da değinerek, tüm "komplo terorisyenleri" aynı kefeye koyuyor.

TV kanalı açıklamalarını her türlü dezenformasyonun İran tarafından geldiği iddiasıyla bitiriyor. Bu noktada da yanlış bir seçimde bulunuyor: Edward Snowden’in Halife İbrahim ile ilgili alçaltıcı ve açıklayıcı bilgiler İran’dan değil, bu iddianın aksine Bahreyn’deki bir günlük gazeteden kaynaklanıyor [3]. Biz makalenin sonunda John McCain’e adanan fotoğrafın yer aldığı bu aldatmacıyı ilk kınayanlar olduk.

Şunu yazmıştık:

„İslam Emirliği ve Halife etrafında birçok asılsız iddia dönüyor. Gulf Daily News gazetesi, Edward Snowden’in kendileri ile ilgili açıklamalarda bulunduğunu iddia etmişti. Ne var ki, incelemeler sonucunda eski Amerikan casusunun bu konu hakkında birşey yayınlamadığı ortaya çıkar. Gulf Daily News suudi birliklerce işgal edilen bir devletten, Bahreyn’den yayın yapıyor. Makale sadece Suudi Arabistan ve Prens Abdulrahman el-Faysal’ı sorumluluğundan arındırmayı amaçlıyor “ [4].

Suriye krizinin başından bu yana France24 yanlış haberler vermeyi, izleyicilerinin savaş çabalarına katılmalarınıı sağlamak için onları yanıltmayı yeğlemiş. Bu şekilde TV kanalı, 7 Haziran 2011 tarihinde Paris’teki Suriye Büyükelçisi Lemya Şekkur olduğunu iddia eden bir kişinin sesiyle, kendisinin istifasını sunduğunu ve Suriye Arap Cumhuriyeti’ni insanlığa karşı katliam ile suçladığını paylaştı [5]. Gerçekte, farklı bir stüdyodan konuşan, aynı kanalda çalışan bir gazetecinin sesiydi. Sahte olmayan büyükelçi bir düzeltme talep ettiğinde, ona henüz söz aldığı yanıtı verildi. Müteffik kanallar (BBC, Sky, CNN, El-Cezire ve El-Arabiya) gün boyunca "İstifa" haberini işlediler. Quai d’Orsay (Çev. notu: Fransa Dısişleri Bakanlığı’nın bulunduğu cadde), dünyadaki bütün Suriye Büyükelçilerini arayarak "aynı şekilde" istifaya davet etti, -boşuna. Nihayetinde Bayan Şekkur fransız olmayan fakat fransızca konuşan kanallarda, daha sonra da BFM-TV ‘de sözü ele geçirebildi. Ancak bundan sonra France24 kendi sahtekarlığını tekzip edip yayınladı.

Şekkur olayında herkesin başına gelebilecek bir yorumlama hatası değil, France24 gazetecileri ile Quai d’Orsay ve onların TV kanalı müteffikleriyle bağlantılı, 4. Nesil savaşı çerçevesinde üretilmiş yanlış bir haber söz konusuydu.

Şuna dikkat çekmek gerekir ki TV kanalı, İslam Emirliği ile ilgili yayınlamış olduğumuz diğer bilgileri işlemedi:

- bunun yanısıra Ocak 2014’te fransız ve türk silahlarının el-Nusra cephesine (el-Kaide) teslimatı [6] ;
- Amerika Birleşik Devletleri Kongresinin İslam Emirliğine finasman ve silah vermesini amaçlayan gizli oturumu [7] ;
- Kamusal suudi el-Ahbariya kanalının İslam Emirliği başkomutasının Prens Abdulrahman el-Faysal şeklinde belirtilmesi iddiası [8] ;
- İsrail askeri istihbarat generali Aviv Kochavi’nin, el-Kaide’nin eğitimi için Türkiye’deki üç askeri üsün varlığına dair açıklamaları [9] ;
- PKK’nın açıkladığı, İslam Emirliği ve Irak Kürdistan bölgesel yönetiminin Washington’un daveti üzerine katıldığı Irak’ın işgali için yapılan iki hazırlık toplantısı [10].

Ve burada France24 seyircisinden gizlenen sadece son birkaç haber konu ediniliyor. TV kanalının gazetecilerinin anlaşıldığı kadarıyla yabancı olduğu bu konulara ancak, 2001 yılından itibaren ABD stratejistleri tarafından kaleme alınan yazılar ve ABD gizli servislerinin işleyiş biçimi anlaşılarak (’cumhuriyetçi’ kolu John McCain tarafından yönetilen NED dahil olmak üzere) vakıf olunabilir.

Bu tartışma kesinlikle anlamsız değildir: İslam Emirliği, 2001’de ABD tarafından planlanan "Yakın ve Ortadoğu dönüşüm“ ile bağlantılı etnik temizliğe hizmet ediyor [11]. Sonucu herkese göre ne olursa olsun, temel sorular ortada kalıyor:

- Avrupa Birliği neden hala, Birleşmiş Milletler kararlarına aykırı bir şekilde İslam Emirliği ve Irak Kürdistan bölgesel hükümetinden (İslam Emirliğini finanse eden) petrolü, mücadele edeceğine satın alıyor?
- Türkiye (Koalisyon üyesi) neden Suriye ile sınırlarını kapatırken, (savaşması gerektiği) İslam Emirliği‘nin YPG (Yekîneyên Parastina Gel) Suriye kürtlerine katliam yapmasına yardım ediyor?
- ABD tarafından oluşturulan koalisyon şimdiye kadar İslam Emirliğine karşı neden bir sonuç elde edemedi?

Çeviri
Ayhan Aslan

[1] « Un soldat américain chez l’EI ? Non, une manipulation des théoriciens du complot », Ségolène Malterre, Les Observateurs, France24, 8 octobre 2014. Archive de l’article de France24 sur le site du Réseau Voltaire [« Ein US-Soldat beim IS? Nein, eine Manipulation der Verschwörungstheoretiker »].

[2] „Dreizehn Jahre nach dem 11. September herrscht noch immer die Verblendung“, von Thierry Meyssan, Übersetzung Horst Frohlich, Voltaire Netzwerk, 11. September 2014.

[3] « Baghdadi ’Mossad trained’ », Gulf Daily News, 15. Juli 2014.

[4] ““Arap Baharı” Orkestrası Şefi John McCain ve Halife”, yazan Thierry Meyssan, Tercüme Nizamettin Karabenk, Réseau Voltaire Sitesi, 18 Ağustos 2014.

[5] « Le mystère de la « démission » d’une diplomate syrienne », von Tristan Vey, Le Figaro, 8. Juni 2011. [Das Geheimnis des Rücktritts einer syrischen Diplomatin].

[6] Siehe das von dem syrischen Botschafter an den Sicherheitsrat übergebene Dokument während des Treffens vom réunion 14 juillet 2014. (Auch auf Englisch).

[7] Siehe den Bericht der britischen Agentur ReutersCongress secretly approves U.S. weapons flow to ’moderate’ Syrian rebels”, von Mark Hosenball, 27. Januar 2014.

[8] Siehe Vidéoauszug von Al-Akhbariya.

[9] Lesen Sie diese Depesche von Reuters: “Israeli general says al Qaeda’s Syria fighters set up in Turkey”, von Dan Williams, 29. Januar 2014.

[10] « Yer : Amman, Tarih : 1, Konu : Musul », Akif Serhat, Özgür Gündem, 6 juillet 2014.

[11] “Stability, America’s Ennemy”, Colonel Ralph Peters, Parameters, Winter 2001-02, pp. 5-20, Strategic Studies Institute, US Army.

Bu makale yaratıcı ortakların lisansı altındadır

Voltaire İletişim Ağı’nın makalelerini kaynak belirtmek ve ticari hedefler gütmeme koşuluyla, makalenin içeriğini değiştirmeden serbestçe çoğaltabilirsiniz (Lisans CC BY-NC-ND)

Voltaire İletişim Ağı’nı desteklemek

Kalite analizlerinden geçen bu Web Sitesi, dünya anlayışınızın geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu sitenin devamını sağlamak için işbirliğinize ihtiyacımız var.
Bize bağışta bulunarak yardımcı olunuz.

Voltaire İletişim Ağı’na nasıl katılımcı olabilirsiniz?

Voltaire İletişim Ağı Moderatörlerinin hepsi fahri olarak çalışmaktadırlar.
- Profesyonel düzeyde Tercümanlar: Çevirilerinizle katkıda bulunabilirsiniz.